tisdag 14 januari 2014

Kontroller



Då var det dags att få CVt granskat av arbetsförmedlingen. Kommer dit i tron om att de ska såga den med fotknölarna, ungefär som Unionen gjorde.
Efter att suttit som vanligt och väntat på min tur, stressad som jag var då jag kom på att jag missat att lägga fram parkeringsbrickan :/ Ingen idé att springa i halkan och snöslasket. Kom in pratade lite kort med af och de läste igenom ansökan. och fick till svar. Finns inte så mycket jag kan tillägga för dig här utan att önska dig lycka till. Du har sökt de jobben som det vart många sökande på. Blev stum, har aldrig varit med om att det har varit så lyckat på AF och man har gått där ifrån nöjd. Pratade liten stund till innan det var dags att ge sig ut i snön och se om man fått någon bot.

Kom fram och det såg tomt ut, kunde andas ut och försiktigt köra hem i snön. Kolla över bilen så att den var OK innan bilprovningen gjorde sin kontroll.

Bilprovningen var oxå snäll i dag, inte ett blankt papper, men ett bra att veta vart det i alla fall. Ett positionsljus som inte fungerade. När vi kom där ifrån så lös displayen på bilen att en framlykta var ur funktion. Då hade ett framljus slutat att fungera, konstigt att det kunde ske så precis efter besiktingen. :) Då vet vi vad vi har att göra, byta lampa.

När snön faller så vaknar grabbarna till liv. Blev att ladda kameran och åka iväg på kvällen till en parkering så de kunde sladda av sig lite.  Då inte vårt tv-utbud fungerade kunde jag lika gärna kolla på detta. Fast fler hade tänkt samma tanke så det blev ganska snart väldigt halt, så vi stod och pratade en stund i stället och såg ut som snögubbar med 1cm lager snö på huvudet. Kommer lite sent, men det är ju bara januari än så länge.

Kram A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar